onsdag 16 mars 2011

Paket från Molly-Tina idag + Vad fanns i paketet från i går + Förhandsboka summer 2011 hos Country Dreams

Paket från Molly-Tina har kommit hem till mig idag, kul, kul.


Vad spännande det ska bli att öppna det. Ja att det är ett Odd Molly plagg förstår väl alla. Men, vad är det för plagg i paketet? I morgon får ni svaret. Kan ju säga att det är något snyggt.



Nu över till paketet som kom igår. Häpp!



Jaa, ni ser alldeles rätt. DRAGSPELSSKOLA! Jag har förut tyckt att dragspel låter hemskt. Men sedan en tid tillbaka har jag börjat uppskatta detta instrument mer och mer. Såå:



Jag köpte mig ett begagnat dragspel av en man i Hälsingland. Dragspelet är från 1950-talet och mannens syster har spelat på det, men  hon är nu är på äldreboende och inte kan spela längre.
Jag vet ju nästan ingenting om dragspel, förutom att det ska vara tätt. Det verkar det vara än så länge. 
Vill ni veta vad det kostade? Jo, ynka 600 kronor. Ett nytt dragspel kostar mellan cirka 6.0000 - 100.000 kronor. Eller till och med mer. Det går även att få nya dragspel billigare än 6.000 kronor, men då är det t.ex lite mindre antal knappar.



Här är en närbild på dragspelet. Det heter så vackert som Rosita. Fint namn eller hur? Ja, jag har ju aldrig spelat dragspel förut, men däremot klarinett och basklarinett och keybord (men kan inte vänsterhandens placering på keybordtangenterna ännu.) Det känns så himla hemtamt, eller vad säger man när det känns så naturligt att dragspelet på sig?





Ja, här är lite bilder från innehållet i dragspelsboken. Så himla kul. Dessutom lär jag få enormt fina överarmsmuskler när jag spelar. Känner redan av dem (fniss,) och de kommer nog att vara i toppform till sommaren. Om jag övar varje dag hoppas jag.






Nu kan du förhandsbeställa Summer 2011 hos Country Dreams

Klicka  HÄR så kommer du till Country Dreams, för nu kan du du förhandsbeställa Odd Molly summer 2011.
Det finns en hel del fina saker, så passa på att #dregla# över vill- ha- fina- Odd- Molly- plagg.




2 kommentarer:

  1. Jag vet.. :) Härligt att det kommit fram till dig. Hoppas ni kommer trivas bra ihop.
    Kul med dragspel!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Vi kommer att trivas jättebra tillsammans. Den invigdes idag.

    SvaraRadera