måndag 7 mars 2011

Konstutställning av målande medlemmar + dagens Molly

Hej på er. Jag hoppas att helgen har varit bra. I helgen har jag varit på konstutställning på Kvarnen. Det var mycket roligt att se vad konstmedlemmarna kan åstadkomma. Ca 40 medlemmar visade upp nästan 100 verk.
Här kommer en liten bildkavalkad:




Här har vi Kvarnen, där man bl. a har konstutställningar. Det är från början en kvarn men används inte längre.





Konstnären Lauri Tuominen har målat denna tavla. Den heter  Vid vägkanten och är målad i olja. Han är en av mina favoritkonstnärer. Lauri Tuominen målar ofta i starka oljefärger och det gillar jag jättemycket. 



Min vän Benny Hagström är också konstnär. Här står han framför två av sina tavlor. 



Dessa tavlor tilltalar mig väldigt mycket. Jag gillar tavlor med starka färger.  



Jättefina målningar. Titta på ängelens ögon, visst ser de levande ut. Tavlan med ängelen är en av mina favoriter.



Så här ser Kvarnen ut på övervåningen. Spännande ljus kommer in från de vackra fönstren. Effektfullt.


Väldigt fina målningar. Jag gillar verkligen dem.




Dessa tavlor är målade av Anders Lundin, tavlan till vänster heter Ågren, och den till höger heter Sorgens själ. Målade i akryl.



Dessa roliga alster är gjorda av Elisabet Lundvall, Queer Crib. Fantastiskt välgjord. "Mannen till vänster har nätstrumpor och skinnjacka, urtuff. Gjord av trä/textil. Vill man köpa detta så kostar det 45.000 kr.



Vackra målningar, jag tycker de är rofyllda och man blir lugn av att titta på dem.


Vad tycker ni om tavlorna? Är det någon ni gillar och i så fall vilken?




Ja, här kommer dagens Molly: Den fina Wigmamen som jag tycker så mycket om. Under den har jag Odd Molly underklänning i färgen bronze. I bakgrunden hänger min fina nya kappa.


Här kommer en bild på mina nya fina stövlar, märke Ten Points. Jag är helnöjd med dem och de är så sköna att gå i. (Hmm, undrar varför denna text blev så liten, jag får kolla upp det senare för jag har lite bråttom nu.)


En närbild av Wigman, kanske inte den bästa bilden, men jag ska iväg till min syster och fika lite och prata om allt mellan himmel och jord.






Ja, hoppas att ni gillade bildkavalkaden av tavlorna. Jag ska iväg nu så vi ses senare, ha nu en fortsatt bra måndag.

2 kommentarer:

  1. Ser mysigt ut! Men ängelns ögon är spöklika tycker jag...
    Snygga Mollykläder, stövlarna oxå fina! /Annika

    SvaraRadera
  2. Jag kan förstå att du tycker att ängelns ögon ser lite läskiga ut.

    SvaraRadera