måndag 28 mars 2011

GARN TILL AMIGURUMI

Idag skiner solen och det är någon plusgrad ute. Så jag har passat på att njuta av solen under hundpromenaderna. 
Under en av promenaderna styrde jag mina steg till min stads enda garnaffär. Vilken affär det är. Den har allt vad garner heter, hur många knappar som helst. Det är en liten affär men oj oj oj. Tänk så behändigt, den ligger t.o.m på samma gata som jag bor på. Så lämpligt.


Titta vilka fina färger jag har hittat. Jag har köpt Järbo Garn, soft cotton. Jag ska nämligen börja göra Amigurumi, ni vet sådana där små djur man virkar. Det har blivit oerhört populärt. Jag väntar på min Amigurumibok, kanske den kommer i morgon?
Under tiden har jag skrivit ut lite gratismönster på internet. Bl.a "Månadsbjörn". Björnarna är jättesöta. Såg att mönstret även låg ute på Tradera, och säljaren fick ca 39 kronor för det.  



Jag älskar ju rosa i alla dess former och här stickar jag en tjock grytlapp. Garnaffären hade halva priset på detta garn. Ett riktigt fynd tycker jag. 


Jag ska nu fortsätta sticka på min grytlapp i väntan på att en djurägare ska ringa mig. Jag har gjort två stycken djurkommunikationer med ägarens katter och jag ska berätta vad de har förmedlat.


Vi hörs!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar