lördag 12 mars 2011

Melodifestival + dagens icke Molly + en bra bok av Stieg Larsson




Hej mina vänner! Ikväll är det ju Melodifestival, och den ska jag titta på. Jag tycker att det är många bra låtar med i år. Jag tycker bl.a väldigt mycket om Sara Vargas låt Spring för livet. På något sätt berör den mig. Ska försöka lyssna bättre på alla meloditexter då jag har en förmåga att lyssna mer på musiken och tonerna i sången. Det beror på att jag tidigare spelade klarinett och basklarinett, och då koncentrerade jag mig på noterna när det var dags att själv spela och inte lyssna på orden i en melodi. 
Jag önskar alla deltagare lycka till i tävlingen!


Ska ni också titta på Melodifestival eller ska ni titta på något annat?



Jag tycker att det är bra presentationer av Marie och Richard. Jag önskar även dem lycka till! 
Jag ska nog klä upp mig i något tjusigt Odd Mollyplagg senare idag och äta en god middag.






Ja, dagens foto är icke Mollisar. Jag har på mig en skön mysdress i velour, från H&M. Den vita T-shirten kommer även den från H&M. Jag tycker det är väldigt skönt att gå omkring så här.






På fötterna har jag mina sköna fårskinnstofflor. De är så mysiga att ha på sig. Jag har fått dem i julklapp av min dotter. Tofflorna är några år gamla. 






Vår fina Jack Russeltjej Jackie och mina fårskinnstofflor. Jackie är världens goaste hund. Så busig ibland.






Innan det är dags att titta på Melodifestivalen så ska jag fortsätta att läsa i ovanstående mycket mycket spännande bok . Boken heter Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson. Det är den tredje boken i serien. När jag börjat läsa i den så är det jättesvårt att sluta, man vill bara läsa mer och mer.





2 kommentarer:

  1. Gud vad kul. Nu har jag äntligen hittat till din blogg. Du har varit så gullig och kommentera på min, så kände att det var dags att stanna och säga hej. :)

    Kram
    Erika

    SvaraRadera
  2. Du skriver så inspirerande och roligt att se dina kläder.

    SvaraRadera