lördag 30 april 2011

VALBORGSMÄSSOAFTON IDAG

Jag vill önska er alla en trevlig Valborgsmässoafton!



Så här såg det ut förra året. Majbrasan är vid campingen. Det är alltid lika spännande varje år hur vinden kommer att blåsa. Kommer det att blåsa över brottarkojan? eller över sommargästernas hus? Så ibland har det hänt att man inte har tänt majbrasan då det är fara för att hus kan antändas. 


Ja, här kommer lite vackra bilder så ni ser hur jag har det.




Ja, här är huset jag vistas i. Stort och luftigt, med jättegräsmatta på baksidan och till höger syns vedboden. 
Jag stod nere vid havet och tog denna bild, så ni ser att det är jättenära till vattnet.




Här är en bild på inre delen av den lilla småbåtshamnen. Som ni ser så är det mycket vassa stenar som finns där, så båtarna ligger förtöjda lite längre ut. På andra sidan viken ligger sjöstugor.



Ja, detta är en liten söt sjöstuga. Det är sommargäster som bor i den. Det är roligt när sjöstugorna bevaras, och det finns också båthus här.



Titta, björksly som slagit ut. Om ni tittar er omkring där ni är nu, så studera träden. Titta så många olika nyanser av gröna löv det finns. Visst är det fantastiskt?
Nu ska jag göra lunch som kommer att bestå av potatis, lax, kyckling + goda grönsaker.
                                               Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar