tisdag 12 april 2011

ODD MOLLY AGNETA DRESS + BLÅSOR + ESTER ELENORA SJAL


Hej, hej, jag hoppas att ni mår bra idag. Jag gör det inte.
Jag har blåsor i munnen, och de gör ont! Men som tur är inte så ont som i höstas, då kunde jag inte svälja eller äta eller sova, inte prata.  Inte göra någonting på 14 dagar, bara lida och lida.Två gånger akutbesök på lasarettet (som det heter här uppe = sjukhus).
Nu använder jag mig av en smärtstillande salva och hoppas att blåsorna och ömheten snart försvinner.

Så idag blev det Odd Molly Agneta dress, lila. Bara mysa och ta hand om mig själv.
Denna sköna Agneta dress köpte jag på Odd Mollys provkollektion förra året. Blev så glad när jag hittade den. 



 Agneta dress är så himla mjuk och skön att ha på sig. Precis lagom varm idag, då det har varit dimmigt och inte så många plusgrader ute = lite kallare inomhus.




Här ser ni en närbild på den söta rynkade bröstfickan med sötaste spetsen upptill. Gillar den.


Måste bara visa er de fina Mollypengarna på bandet som kan knytas som en rosett vid midjan. 
Så söta, eller hur?

Här ser ni den fina fjärilen som finns på ena ärmen. Väldigt fint gjord. Ja, Agneta dress gillar jag. Som tur är kan jag välja mellan min rosa och den här lila. Så jag inte sliter på dem så mycket, fniss.


ESTER ELENORA SJAL = MIN NU


I lördags skulle jag posta ett brev och gick förbi  SIA BUTIKEN I SÖDERHAMN  naturligtvis passade jag på att gå in i affären. Oj, oj, oj, säger jag bara. Så mycket fina saker. Det fanns också en hel del kläder.



Det fanns även en hel del Ester Elenora sjalar. Så jag köpte denna. När jag kom hem avbeställde jag min sjal från en webshop, då den skulle leveras i slutet av april.



Titta på de ljuvliga spetsarna. Den är så skön att ha runt halsen. 



Här visas några av Ester Elenora sjalar, i lite tjockare material, säkert jättemysigt att ha en om ryggen en kulen vinterdag. 

Här är en närbild på några sjalar som hänger bakom den jag visade på förra bilden. Jättehärliga materiel. Tjockare än de vanliga Ester Elenora sjalarna.
Vad tycker ni om Ester Elenora sjalen?
Detta märke har blivit en av mina favoriter. Dessutom är de mycket prisvärda jämfört med Odd Mollys sjalar.

Dags att  mysa lite med katten som jag är kattvakt åt. Hon ligger i mitt knä nu.
Vi hörs!


2 kommentarer:

  1. Är det Afte-blåsor du råkat ut för? Låter jobbigt :(

    EE sjalarna är verkligen ljuvliga - förstår att du inte kunde låta bli.

    =)

    SvaraRadera
  2. Afte är det samma som höstblåsor? Läkaren pratade om höstblåsor men jag vet inte. Det jag vet att de kommer ganska ofta när jag väl fick så mycket förra året. Men är de inte fler än jag har nu, så är det ganska OK. De förflyttar sig efter några dagar till andra ställen i munnen och på/under tungan. Men, de är vidriga och gör ont. Svårt att äta, har köpt en hel del soppor och krämer.
    I höstas fick jag en oral medicin som totalbedövade munnen och halsen, men fick bara ta den två gånger/dygn. Det var jätteskönt, men, det räckte bara i 15 minuter åt gången. Blev såå besviken.
    Kram
    Ann

    SvaraRadera