fredag 8 april 2011

DAGENS ODD MOLLY + MEMIRA ÖGONKLINIK + UTLOTTNING FALSKT THOMAS SABO ARMBAND


Dagens Odd Molly är denna vackra blus.

Jag kommer inte ihåg vad blusen heter, så jag är tacksam för namn på plagget.
Jag har ju naturligtvis kvar tagset, men orkar inte leta igenom alla tags för att hitta just denna. 
Tycker om att vara lite lat ibland.


Detta är nog ett av mina favoritplagg. Den är så fin med lila tofsar. Blusen är så skön att ha på sig. Under blusen har jag ett vanligt vitt linne, då jag tycker att blusen är lite genomskinlig. 


 Här är en närbild på de fina tofsarna. Jag låter dem bara hänga så här, en del kanske knyter dem. Men jag gillar när de hänger ner så här.


                                            Titta så fina spetsar som finns på blusen.


                  Igår var det kontroll på mina opererade ögon 


Ja, igår var jag hos  MEMIRA ÖGONKLINIK  för ögonkontroll. Jag tog tåget till Gävle, jag gillar verkligen att åka tåg och titta på naturen som susar förbi. 



Det som kontrollerades i mina ögon var: ögontryck, näthinnan, synskärpa på syntavlan och sedan kontrollerades någonting annat som jag glömt bort vad det var för, men jag fick titta in i en slags dator som visade vitt trästaket med en söt bondgård i bakgrunden. Jo men nu kommer jag ihåg, i den apparaten så mättes min synskärpa.
Allt var bara bra, min synskärpa är 1.0 vilket innebär perfekt syn. Nästa kontrollbesök är i juni. Jag fick med mig vanliga ögondroppar (för torra ögon, som man kan få efter ögonoperation). Tänk, jag behöver bara ringa Memira i Gävle så skickar de hem vanliga ögondroppar under 1 års tid, och vill jag ha mer efter 1 år så fortsätter de att skicka hem dem. Vilken bra och trevlig service.


Här ser ni fikabordet i väntrummet. Jag tog kaffe och ett par goda kakor innan kontrollen, och även efteråt. Mmm, tycker om kakorna. Personalen på Memira i Gävle är helt underbar. Så härliga personer.



Jag passade på att köpa ett par Polaroid Solglasögon hos Memira, de har riktigt bra priser på dem jämfört med vad de kostar i en optikeraffär. Så nu har jag två par, bägge med brunt glas då jag tycker att brunt glas gör det mycket behagligt att se. Men det är olika bruna färger, en ljusare brun och ett par riktigt mörka bruna glas. Så att jag kan välja efter behag.




På söndag dras vinnaren till min utlottning av Falskt Thomas Sabo armband. Dragning sker kl 15.00 på söndag. Det är vovven Jackie som drar vinnaren!


Passa på att vara med i utlottningen av detta armband. Om du länkar till min blogg så får du 2 lotter.




Nu är det snart dags att göra min lilla stad osäker, jag ska nämligen ut och gå i lite affärer, naturligtvis handlar det om klädaffärer. Men slinker nog in i en mataffär och köper lite sallad och annat som jag behöver.
                                                           Vi hörs!


                                                                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar