onsdag 6 april 2011

ODD MOLLY + VIRKBESÖK AV JOSEFINE

Hej på er. Idag har jag lite bråttom, ska hinna äta lunch, gå ut med vovven och möta Josefine + skriva i bloggen. Allt detta på en timme! Så nu sätter jag igång.

Idag är det Odd Molly Livealot som får luftas lite. Jag tycker den är jättefin och givetvis väldigt skön att ha på sig. Jag har normalt storlek 2 i Odd Molly, men som många redan skrivit så är det mycket vidd  baktill på Livealoten. Så jag har gått ner en storlek, till storlek 1. Annars är ju problemet när jag går ner i storlek att mina överarmar känner sig instängda i trånga ärmar.

I

En undran, varför tycker jag att bilden på leendet är mycket bättre i spegeln än när jag ser leendet på en bild? Något jag ska öva på. Jag ler, tycker jag, men inte så här lite. Men det är bara att inse fakta, bilder talar oftast sanningen om mig, fniss.



                                           Titta på de fina ärmsluten, visst är de söta?



Fin spets nertill, jag gillar färgkombinationen. Har ni en Livealot? Vad tycker ni om plagget?



 Här kommer en närbild på det fina sydda på framsidan av Livealot. Men jag förstår inte varför det blir så ljusa tygbollar, när bollarna är mörkare blå i verkligheten. Jag flyttade runt plagget i olika rum för att få den 
rätta blå färgen. Men näedå, detta blev det. Men ni som har denna färgkombination vet hur den blå färgen ser ut. 


Ja, här är bild på min nya fina röda skinnjacka av märket Cappuccini



Jag är en person som gillar färg, jag tycker om att synas. Så denna skinnjacka blir det idag när jag går ut. Jag kommer att presentera skinnjackan närmare i ett senare inlägg.


Ja, som sagt, jag ska möta finaste Josefine, hon är snart 11 år, och är min syster sons dotter. 
Vi ska vara hemma hos mig och virka! Vi ska virka tills öronen trillar av, hihihi.
Josefine är en otroligt kreativ ung tjej, som kan sticka, virka, klippa mönster m.m.
Så hon kommer nog att kunna lära mig en hel del om virkningen och stickningens hemligheter.


Nu är det dags för lunch och sedan ut på en härlig solig promenad med Jackie innan Josefine och jag möts.
                                                 Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar