söndag 1 maj 2011

FÖRSTA MAJ - INGEN BRASA TÄNDES I GÅR DÅ BRANDKÅREN SADE NEJ.

Tänk, det är redan första maj.


Det var inte länge sedan det var mycket snö här. Det finns fortfarande kvar lite snödrivor här och där. Men de kommer att smälta i ett nafs. 

Ja, igår var det ju Valborgsmässoafton. Men det blev faktiskt ingen brasa tänd!
Som jag skrev i går så beror det på hur vinden blåste. 
Som vanligt kom brandkåren ca 15 minuter innan det var dags att tända brasan. Brandkåren bestämde att ingen brasa fick tändas då risk fanns att gnistor skulle kunna antända en del sommarhus. 


Så här fin var brandkårens bil. Nytvättad till Valborg. Jag tycker det känns så mäktigt när de åker förbi och ner till campingen och brasan. Det känns också väldigt tryggt att brandkåren alltid finns på plats vid majbrasan, år efter år. 
Jag hade ju tänkt att visa bilder från Valborgsbrasan, men eftersom det nu inte blev någon brasa så får ni se brandbilen istället.
Men vid campingen fanns det i alla fall servering av grillat och kaffe med tillbehör, musik och lotterier.
Senare på kvällen var det fyrverkerier. Det brukar komma folk som bor ganska långt bort för att se fyrverkerierna då pyroteknikerna är kända för att arrangera bra fyrverkerier. 



Nu ska jag och vovven ut i skogen och se om vi ser några vilda djur. Jag brukar vara extra uppmärksam då det finns älg, björn och varg. Sedan finns ju de vackra rävarna som syns till ganska ofta.
                                                  Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar