lördag 23 april 2011

GLAD PÅSK + DAGENS MOLLY

Hej allesammans, jag vill önska Er alla en Glad och Trevlig Påsk.

Denna fina klänning har jag köpt på Tradera till ett riktigt bra pris. Den har en fin knytrosett som jag kan knyta fram eller bak. Idag har jag valt att knyta den framtill.


Jag har sneglat på denna modell ett bra tag, men inte budat förrän jag såg den i den färgsättningen jag vill ha den i. 

Här är en närbild framtill. Vackert lila spetsmönster vid sidan av bysten. En jättesöt klädd rosa knapp (knappen är mörkare rosa i verkligheten), och en tryckknapp lite längre ner i sprundet framtill.



 Här ser ni det vackra ärmslutet. Jättesött. Den är verkligen skön att ha på sig. Kommer att bli en av mina favoritplagg, igen. Verkar som om de flesta Odd Molly plaggen är mina favoritplagg. Ja, då får det vara så om det är så, eller hur?





 Under klänningen har jag på mig ett linne från Culture i färgen rosa. Jag köpte den för ett kanonpris i min SIA-affär. Betalade bara 1/4 av ordinarie priset. Så jag köpte en beige också. 



Titta vilken vacker spets på linnet. Titta även på axelbanden, vackert vackert. Tycker jag.



Så här ser linnet ut nertill. Fint och vackert sytt.


Väntar på de vuxna barnen, ska äta påskmiddag och kissekatten Tessan får äntligen komma tillbaka till sitt hem.


Idag kommer barnen hit till mig i Hälsingland. De ska äta påskmiddag och dels ska sonen och hans sambo hämta hem sin katt. Tessan har varit hos mig i 6 veckor då de håller på med stambyten hos sonen och sambon. Nu är det bara ca 1 1/2 vecka kvar så är stambytet klart. 


Så idag ska vi äta god påskmiddag och bara umgås och prata. 




Men innan de kommer så ska jag ut och njuta lite av det vackra vädret.
                                    Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar