måndag 11 april 2011

DAGENS ODD MOLLY + NYSTICKAT AV MIG

Idag har jag Mollisar på mig.
Jag har den fina Odd Molly Everyday Long Cardigan på mig. Den är mycket skön och behaglig att ha på sig.
Den är precis lagom varm idag. Skulle kunna tänka mig att köpa en till så småningom. Färgen på min cardigan är mörkblå. 


 Denna kofta är en av mina favoriter. Använder den ganska mycket. Speciellt under våren då jag ofta har ett linne under den. 



Ja, här är en bättre bild av koftan.  Har ni någon Everyday Long Cardigan? Vilken färg har ni?


Under Cardigan har jag ett Odd Molly linne i lila. Så himla skön att ha på sig. Det finns Molly rosett framtill och även baktill. Jag har inget bra kort på den, så ni får tänka er hur linnet ser ut :)


Jag och vovven gick iväg till min systers firma och fikade lite grann. Alltid kul att träffa henne. Men idag hann vi bara säga hej till varandra då hon hade mycket kundbesök. Så jag passade på att ta en härlig bulle att mumsa på till mitt kaffe. Så rogivande att vara hos henne.


NI KOMMER VÄL IHÅG MIN STICKNING SOM JAG TIDIGARE HAR VISAT?


Om inte, så började jag att sticka en grytlapp. Jag har inte stickat på cirka 25 år. Så jag började sticka den jag visar här nedan:



Men vad hände? Jo jag stickade i dubbelt garn, med 2 olika rosa färger, och det blev alldeles för plottrigt att titta på för mina ögon. Såå, jag repade upp allt. Sådan är jag. Suck.



Så här blev grytlappen när den var färdigstickad. Jag tycker att det var duktigt gjort av mig då jag inte stickat på minst 25 år. De små blommorna har jag virkat.



Här ser ni en närbild på de jättesöta blommorna. Det finns massor av gratismönster på internet. Det är bara välja och vraka.  Så dessa blommor har jag sytt på grytlappen. Garnet jag stickat och virkat med heter Järbo Garn och är i bomull.
En riktig stor och rejäl grytlapp, det blir perfekt till min spisugn då jag mest har små grytlappar som jag måste vika dubbelt för att inte bränna mig .
                                                 Vi hörs!




2 kommentarer:

  1. Hihi.. vad söt den blev! (men nog har du stickat den?)

    Trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jajamensan Bina, helt riktigt. Visst har jag stickat den. Man ser ju dessutom stickorna på bilden, fniss.
    Men i morgon ska jag virka. Tack för att du uppmärksammade det. Jag har nu ändrat i texten.

    SvaraRadera