onsdag 20 april 2011

BESTÄLLT CAMPOMAGGI + BANDAGERAD TASS

Hej på er. Ännu en härlig dag att njuta av.
Jag har nu beställt en superhärlig väska hos  NANTUCKET ska bli så spännande att få den.
Jag beställde nämligen en Campomaggi väska. Passa på att kika in hos Nantucket då de har Påskerbjudande som är 30 % rabatt på allt mellan 20-25 april.
Denna vackra väska har jag beställt. Campomaggi C00100 VL i färgen moto.
Jag har länge tittat på väskor från Campomaggi, men inte köpt någon. Så jag tänkte att nu när det är 30 % på allt så bestämde jag mig. Ett bra köp tycker jag.
Vad tycker ni?
Har ni beställt någonting från Nantucket? Vad i så fall?

Jackies tassbandage

Ja, igår åkte vovven och jag till djurkliniken för att titta på hennes skadade tass. Naturligtvis glömde jag bort att hon inte skulle äta något på morgonen i fall hon behövde få lugnande spruta. Men det löste sig i alla fall. 
Så Jackie fick en lugnande spruta och somnade inom 1 minut. Sedan blev tassen behandlad och bandagerad med hur mycket bindor som helst. Så i morgon ska jag ta av allt och bandagera om, men innan allt packeteras in så ska jag lägga på ett slags rutmönstrat plåster innehållande gele som påskyndar läkningen.





Ja, så nu har Jackie tratt när jag inte är i närheten. Inte kul, men hon är jätteduktig att ha den på sig. Tratten har hon även på sig på natten. Det går jättebra det också. Jackie är duktigaste hunden. Tycker jag i alla fall.


Här ser ni en närbild på hennes vänstra framtass. Det kommer ta lång tid att läka. Jackie får gå på längre promenader, men jag vet inte. Risken är ju att tassbandaget kan åka av, och så¨roligt är det inte att bandagera om tassen. Vi får se hur det blir med längre promenader.
Nästa vecka ska vi visa upp tassen på djurkliniken. 

Ok, jag ska äta lunch nu för snart kommer finaste Josefine och vi ska ha pysseldag.
                                      Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar