lördag 16 april 2011

TRATTHUND OCH ODD MOLLY


Jag vill till att börja med önska alla en jättehärlig helg. Idag skiner solen och det är varmt och skönt ute.
Äntligen, kan jag sitta ute och njuta av solen. 
Men, ingen solstol idag, utan det blir att sitta på marken, men sitter då på den tjocka dynan till solstolen. För vovven har ju gjort illa sig i tassen.



Här är finaste Jack Russeltjejen Jackie. Ibland får hon ha denna fina krage som gör att hon kan röra huvudet lite bättre än om hon har den vanliga tratten. Men till natten blir det tratten. Jag har blåst upp min uppblåsbara säng så det inte är så långt ner till golvet, ifall hon skulle hoppa ner när jag sover. Vi sover nämligen tillsammans. Sängen är hur skön som helst. 



Så här ser hennes skadade framtass ut. Så kan det bli om vovvar hoppar ner från en solstol. Ändå satt jag i stolen med henne i knät. Tänkte inte på att underlaget kunde vara hårt att landa på. Så nu vet jag.
Jag har haft kontakt med djurklinik i Hudiksvall och de tycker att jag ska avvakta. Skadan blev lite värre i går eftermiddag då det vätskade sig, men det är klar vätska. Vi hade då kommit in efter en pyttepromenad. Så vi får se. 
Där jag bor finns 2 djurkliniker som har öppet 2 dagar i veckan! Jag som är van att ha en djurklinik som jag kan ringa och få en tid samma dag. 
Men, nu är det som det är. Så jag avvaktar. 
I morse så blev jag riktigt glad, för Jackie haltar knappt någonting längre. Det är en förbättring.
Idag liksom i går är det vila och pyttepromenader som gäller. Innan vi går ut så lägger jag gasväv mellan 2 tår (falangerna), sätter på en strumpa, tejpar med elastiskt förband, sedan på med en plastpåse och 2 elastiska förband för att allt ska sitta på plats. Har vi tur så ramlar det inte av, för det händer ibland.
Så kommer det nog att bli inför varje promenad tills skadan har läkt.


ODD MOLLY TERRIE DRESS
Som jag skrivit tidigare så skickade jag tillbaka detta underverk. Den är ursnygg, men inte på mig. Färgen är så himla fin. 



Vad tycker ni om Terrie dress? Vilken färgsättning tycker ni om? Hur tycker ni att den sitter på er?


I webshopen  ELSAS HEM finns mycket fint att köpa om man vill.
Det finns en hel del fina rea-saker där. Vad sägs om dessa:
Soppskål Mox, vit.
Visst är den söt. Tänk att sitta ute en härlig dag och avnjuta god soppa, eller varför inte en fruktsallad. Mmm, gott.

Träsko Gaby, beige. Visst är den söt? Gillar färgen.

Träsko knyta, blå. Kanonvacker. Så söt till kjolen eller klänningen.
Själv har jag ett par knallröda, så söta så söta.

Nu ska jag ta och laga lite lunch innan det blir till att njuta av solen.
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar