måndag 18 april 2011

TIKEI MINERALSMINK + PRIMEBOOTS PÅ CAMPADRE

Hej allihop. Dags för en ny härlig vecka. Har vi tur så tittar solen fram med sina varma och sköna strålar.
Jag har kikat runt lite på mineralsmink och hittat  TIKEI MINERALSMINK  så jag har beställt därifrån. 
Jag köpte fodral, borstar och smink. 
TIKEI mineralsmink är 100 % Vegan och EJ djurtestat.
Borstarna är av syntet då TIKEI tar ställning Emot djurhårsborstar. 
Mineralsminket är fritt från Bismuth Oxychloride, då ämnet har en tendens att klia när ansiktet blir varmt. Bismuth Oxychloride kan även skapa irritation i huden hos en del användare.


Jag kastade mina gamla sminkborstar, då jag tycker att mina nya synopererade ögon är värda det bästa.
Jag köpte en hel del ögonskuggor i provförpackningar för att testa olika färger. En liten provburk kostar 10:- och räcker till flera appliceringar. Så jag var generös mot mig och inhandlade en hel del. 



Borstarna jag köpte är från vänster till höger: Borste solfjäder som tar bort överflödigt smink, Borste Ultimate Powder, Borste Ultimate Concealer. Sedan kommer 4 borstar för ögonskuggor.
Kom ihåg att göra ren borstarna minst 1 gång i veckan, gärna oftare.
TIKEI har också en jättebra mall för om ni har varm eller kall hudton. En del personer har både varm och kall hudton, så kika in och kolla er hudton. Kanske det blir en överraskning för er?



Här ser ni från vänster till höger: Tikei Bronzer, Tikei Concealer Yellow, Tikei Rouge Sunrise och Tikei Mineral Primer. Concealer Yellow används för att dölja mörka ringar under ögonen. Jag köpte Mineral Primer för att ha på ögonlocken då ögonskuggan håller kanonbra då.
Allt smink från TIKEI kan du (som jag skrivit tidigare) köpa i provburkar för 10:- styck, så ni kan prova er fram vad ni gillar bäst.





Här ser ni från vänster till höger: Ögonskugga Serenity, Ögoskugga Eclipse, Ögonskugga Vintage, Ögonskugga Whisper, Ögonskugga Oxygen.
Den stora burken innehåller vit ögonskugga, och det använder jag mycket som grundskugga på ögonen. 


Mineralsminket är väldigt drygt, märks inte att man tagit något ur de små provburkarna.
Kika gärna in på TIKEI, de har många färgnyanser och ni hittar nog det ni vill ha. Snabb service är det också. 




PRIMEBOOTS PÅ CAMPRADE


Nu kan ni köpa Primeboots på  CAMPADRE  så passa på då de lär gå åt. Jag tycker att det finns flera jättefina modeller. Men nu är det så att jag har köpt kanonsnygga stövlar, 2 par, av ett annat märke.Jag tycker att mina är lika snygga som vad Primeboots är. Så därför är jag så nöjd med de jag har. 



 Ett litet litet urval av stövlarna: Här är Primeboots Enginer High-31 Zip Yhon Tobacco. Jättesnygga. Jag gillar bruna färger. Kanske för att jag har mest haft svarta stövlar. Ja, så är det nog.
Primeboots Enginer Mid-37 Nubuck Castana. Snygga, eller hur?
Tänk på att Primeboots är små i storlekarna.

Nu dags att ta hand om vovvens skadade tass. Ska till veterinär i morgon.
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar