fredag 15 april 2011

JACKIE VILAR TASSEN + FINA GUMMISTÖVLAR
Igår var det toppenfint väder och jag satt i solstolen med vovven i knät. Jackie skulle sedan hoppa ner och hon skadade då sin högra framtass. Så nu haltar hon.


 Jag tror att hon har stukat tassen, men har naturligtvis ringt 2 djurkliniker för att höra vad jag ska göra. Jag bestämde mig för att lyda ett av råden, nämligen att avvakta. Däremot har vovven fått 1/2 Rimadyl mot eventuell smärta. Samtidigt är det bra att ha smärta, för att inte överanstränga tassen.




Så här duktigt kan Jackie vara när hon tigger mat. Som en surikat.



Vissa likheter finns med dessa fina surikater. Visst är de söta? Jag har läst att de är väldigt sociala djur. 




Fina gummistövlar att köpa hos  BRANDOS 


Jag brukar ibland handla hos webshopen Brandos. De har hur mycket skor som  helst att välja på. Dessutom finns oftast skorna i halvnummer. 
Ännu bättre är att det är fri frakt och fri retur. Så jag brukar beställa 2 par av varje sort och sedan skickar jag tillbaka dem jag inte vill ha. Bra va?!



Röda Hunter Original Gloss. Visst är de läckra. Jag har en förkärlek för färger. Gillar att synas. 



 Eller vad sägs om dessa: Ilse Jacobsen, Long Rubberboot. Kul med snörningen.



Viking Retro Flower. Jättesöta med snörning och blommor baktill på skaftet. En av mina favoriter. Men jag undrar hur länge de kommer att vara så här vita efter en utomhusdag i regnet? Eller man går helt enkelt inte ut med dem om det är blött ute. Vad tror ni?


Nu ska jag ta hand om vovven och se till att hon har det skönt och bra medan tassen läker.
                                      Vi hörs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar