lördag 2 april 2011

ODD MOLLY + DAGENS KAP, IGEN, FNISS

Idag har jag på mig en ljuvlig Odd Molly klänning gjord i silke. Den kommer från kollektionen Living Tenfold, men jag vet inte vad den heter, kanske ni kan hjälpa mig med ett namn.

Ja, som ni vet så har jag gjort en RLE operation på ögonen. Så det tar ett tag innan jag kommer att se helt bra, det märks ju när jag valde denna bild. I kameran ser jag inte riktigt hur bilderna blir så jag tog flera bilder på mig, sedan raderade jag de sämsta, trodde jag, fniss. Men mina ögon är lite trötta efter behandlingen. "Strunt samma. Vad gör det om hundra år", som Lisa Sýren på radion säger ibland.


Klänningen är väldigt skön och följsam, fina veck framtill. Under klänningen har jag Odd Molly underklänning i bronze.

Titta på de fina knytbanden framtill, så sött tycker jag.



 Här ser ni det vackra mönstret uppe vid halslinningen. Det är mycket välgjort. Som ni vet så tycker jag väldigt mycket om lite äldre kollektioner. De tilltalar mig.



Vackra söta ärmslut på klänningen. Jag tycker denna klänning är mycket feminin, men det är ju många av Odd Molly plaggen. Vad tror ni om att sätta ett skärp i midjan? Bara för att förändra klänningen lite. Vilken färg ska jag då välja? Brett eller smalt skärp?




 Bild från sidan med  Living Tenfold på ärmen. 


Dagens kap igen, jag handlade ju för några dagar sedan också...


Jajamensan, här ser ni kapet jag gjort hos min garnhandlare, finns förresten bara en garnaffär i min lilla söta stad, men den har nog allt man kan önska sig. Kanske ägaren har någon slags magnet utanför dörren som drar till sig sådana som mig. För jag var ju där för några dagar sedan och handlade.



Dagens fynd blev en hel del syntet och bomullsgarner för halva priset, kanonpris vill jag säga. Jag har lite idéer vad jag vill göra, förhoppningsvis blir de av. Nu när jag köpt en massa garn. 



Ja, till dessa syntetgarn så bör jag använda en större virknål än den jag köpte för några dagar sedan. Så, det var bara att köpa detta mästerverk. Ser ni, den är ergonomisk utformad i skaftet. Det är nog skönt att ha det om jag virkar mycket.
Mina ögon känns bara bra, men som jag skrivit tidigare så ser jag suddigt, men det är ingenting jämfört med hur jag såg utan glasögon tidigare. 
Nu ska jag sätta igång att virka det jag håller på med. Jag kommer att visa resultatet när det är klart. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt från början, så jag fick som vanligt repa upp när jag kommit halvvägs.
Det är jag det, sticka eller virka, hoppsan, oj, det blev för stort/litet, konstigt, repa upp och gör om. Så typiskt mig, "men vad gör det om hundra år". Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar