tisdag 5 april 2011

ODD MOLLY: TAILOR MELTON SHAWL COAT


Hej på er idag!

Det har varit underbart väder idag. När jag och vovven gick ut på förmiddagspromenaden så var det solglasögon på, inte bara för att mina ögon är nyopererade utan för att solglasögon behövdes oavsett operation eller inte.

Det blev Tailor Melton Shawl Coat som fick komma med ut på promenad.
Ni kanske kommer ihåg att Campadre hade kampanj på bl.a  den för ca 1 år sedan. Jag klickade hem en, betalade och allt var frid och fröjd, tills ett mail dök upp från Campadre. De bad så mycket om ursäkt men de hade räknat fel på antal jackor. De erbjöd mig en i färgen vit, eller var den beige? Jag tackade nej, för jag vet hur jag är, vitt = fläckar, spelar ingen roll hur försiktig jag än är. Så är det bara.
Min dotter fick inte heller någon jacka. Gissa om vi blev sura!!!
Så hittade jag denna på Tradera i höstas. Den skulle bli min, och jag klickade hem den för ett riktigt bra pris.


Visst är kappan fin? Jag har på mig min härliga Odd Molly halsduk i rosa, och naturligtvis min rosa mössa. Väskan som skymtar fram är jättebra, med många fack inuti. Har fått en hel del beundrande blickar för väskan.


Titta bara på det vackra fodret inuti jackan. Ser ni den fina spetsen nertill också?  De två banden som skymtar fram kan jag knyta i en hälla innanför jackan för att sedan knäppa jackan och knyta ytterbanden till en rosett.


Jackan har även en innerficka med den obligatoriska Odd Molly rosetten. 

Här ser ni baksidan av jackan. Så fin, tycker jag. Den är mycket behaglig att ha på sig. Jag känner mig så fin i den.
Har ni en Tailor Melton Shawl Coat? Vad tycker ni om den i så fall?


HÄR KOMMER TÄNKVÄRDA ORD FRÅN MIN LOKALTIDNING


                                                                    "Ett fynd är
                                                                     något du inte
                                                                     har användning
                                                                     för till ett pris
                                                                     som du inte kan
                                                                     motstå."


Ja, det stämmer delvis in på mig när det gäller Odd Molly plagg. För jag har egentligen inte användning av vissa (hmm ganska många) plagg, meeen, de är ju så vackra.
Är det någon som känner igen sig?


Dag för att laga lite middag nu. Vi hörs!




1 kommentar:

  1. Jag har en grå som jag älskar väldigt mycket! Väntade länge på att rätt storlek med rätt färg skulle dyka upp på Tradera, den blev dyr, men jag skulle bara den.

    Kram

    SvaraRadera