tisdag 26 april 2011

DAGENS KLÄDSEL + FÖNSTERPUTSNING

I dag är det varmt och skönt. Så det blev en skön kjol från H & M och ett linne, även det från samma affär. Jag brukar kalla linnet för mitt hundlinne, då jag ibland behöver ha tåliga kläder när vovven och jag är utomhus.


Mmm, kanhända att bilden är en aning suddig, men som ni vet så tar det upp till 6 månader innan synen är stabiliserad. 


Ja, idag stod det fönsterputsning på dagordningen. Så jag tog fram städgrejor och började putsa och putsa och putsa..........



Ni kan inte ana hur många glasfönster jag putsade? Undrar om ni tror mig?



Ja, jag putsade 60 stycken glasrutor! Ja, ni läste rätt. Det är nämligen så att jag har 3-glasfönster, vilket betyder att 6 glasrutor per fönster ska putsas. Men nu är det gjort.
Det är första gången jag kände mig glad när jag putsade dem. Det var en härlig känsla. Kändes som en meditation, hur härligt som helst.  Kanske är det för att det är första gången jag putsar rutorna i nya hemmet? Jaa, det är nog så. 


Nu ska jag ta och tvätta lite kläder. Dessutom ska lite Mollykläder hängas ut för vädring.
I morgon kommer ni att få se bilder på min nya fina Campomaggi väska. Ursnygg!
                                             Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Bra jobbat. Hade själv gett upp efter ett fönster men du, rekord! Hehe. I vilket fall, senast jag putsade fönsterna tog jag faktiskt in en städfirma på jobbet. Jag sökte mig till webbens tjänster och fann denna länk. Där fyllde jag i ett formulär och fick sedan kontakt med städfirmor som fick ge sina offerter till mig. Jag satte mig sedan ned och läste igenom alla offerter innan jag bestämde mig för den bästa. Anledningen till att jag tog in en firma var såklart inte att spara pengar, men för att jag hade för mycket på jobbet.

    SvaraRadera