lördag 7 maj 2011

DAGENS ODD MOLLY + BIKINI OCH BADEN BADEN STOL

Hej hopp allihop! Idag är det lördag och vädret är underbart.
Det är en kanonfin dag idag så större delen av dagen ska jag vara utomhus. Då ska byta till en bikini och sätta mig i min solstol och njuta av värmen.
Ja, det har ju gått en bit in på dagen nu så i förmiddags gav jag mig ut för att göra lite ärenden.


Så dagens blev som igår! Alltså Odd Molly light cotton embroided. Men, idag har jag min jättefina röda skinnjacka på mig. Sedan har jag min alldeles underbara väska av märket Campomaggi. Ja, jag vet. Väskan ser gigantisk ut på bilden.
Ja, när jag kom tillbaka så hade jag köpt Hawaian Tropic, brun utan sol. Jag älskar att sola, men det är inte bra för kroppen att få för mycket sol. Solens strålar är som bekant farliga också.


Så ser flaskan ut. Det fiffiga med just denna brun utan sol-produkt är att du kan själv ställa in vilken nivå av brunhet du vill ha. Du kan välja från jätte-jätte ljust (syns knappt något då), till  mycket brunt. Det finns 9 olika nivåer att välja emellan.
Så jag provade på mina ben, för de är vita. Jag var lite feg och tog nivå 3 som är ljust ljust brunt. Jag märker att jag behöver öva upp att smörja jämt, mina tår blev mörkare än benen, fniss.
Är det någon som har tips om hur jag ska smörja för att det ska bli en jämn brun färg? Tipsen mottages med stor tacksamhet.



Jag köpte även ett par fina ljusgröna skrubbvantar. Har ni provat sådana? Jag har aldrig haft skrubbvantar men kan lova att de är toppenbra. Bilden är lånad.


Vovven och jag ska ut på promenad nu så jag önskar er alla en riktig trevlig helg.



Så här ser Jackie ut när hon gör sig lite rolig. Jackie kan även stå med bakbenen i kors + sitta med bakbenen i kors. Detta gör hon flera gånger per dag. 
När vi varit ute ska jag sätta på mig en bikini och som sagt var sätta mig i solstolen.



Bilden är lånad och jag har en blå/grön/röd dyna till min Baden Baden stol. Jag ska ta med fika ut, kanske en bok. När det blir för varmt så tänker jag fälla upp mitt nya parasoll.
                                                   Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar