tisdag 3 maj 2011

3-ÅRSJUBILEUM HOS COUNTRY DREAMS + MIN SKÖNA SKOGSPROMENAD

Ni kan kika in hos  COUNTRY DREAMS  för de har bra priser på Odd Molly.
Som ni vet så har jag en förkärlek till Terrie dress. Jag skickade ju tillbaka klänningen, men Country Dreams har Terrie tunic dark pink till ett bra pris.



Titta så fin den är. Detta är en färgsättning som jag tycker jättemycket om. Mina färger. 


Har även gjort en jätteskön skogspromenad.
Skön och skön förresten, jo jätteskön var den men jag kände mig stressad en stor del av promenaden. Jag kan känna så ibland, speciellt om jag tittar efter de vilda djuren. Jag har ju skrivit att vi har bl.a björn, älg och varg häromkring. Så jag gick och tänkte på att jag faktiskt inte vill möta dem på nära håll. Alltså jag både vill möta dem och inte möta dem. Förstår ni hur jag tänker?




Dessutom spanade jag efter eventuella ormar, speciellt efter huggormar. För jag vill inte att vovven ska bli ormbiten. Då måste vi nämligen åka till djurklinik då ett ormbett kan orsaka skador på hennes inre organ + ev cirkulationskollaps.
Så tänk på det om ert djur får ett ormbett, så fort som möjligt till veterinär. Dessutom försök se till att djuret rör sig så lite som möjligt eftersom giftet kan sprida sig mer om djuret rör på sig.



Men till slut försvann stressen och jag upplevde bara hur härlig promenaden var. Jag stängde av min mobiltelefon för jag tycker absolut inte om när den ringer när jag är ute i naturen. Jag vill kunna njuta av mina skogspromenader. 



Titta här då! Så vackert när det gröna i naturen börjar slå ut.
Hur ser det ut hos er? Kanske det redan är utslaget?



 Kunde inte motstå att ta med denna bild. Ser ni de fina gröna grästuvorna? 
Denna del av skogen kallar jag för Trollskogen, för det är mycket mer kullar, gräs och mjukare former på stenar m.m än i början av min skog.
Har ni också namn på vissa delar av era promenader? 



Jamen det här då? En himla massa kottar på marken, jag tittade mig omkring och det fanns faktiskt en tall i närheten. Men varför finns det ett helt gäng kottar som ligger så här? För det är inte så vid alla tallar, bara vid några stycken. En del av kottarna har smådjur mumsat på, men de flesta kottar ser hela ut. Har det varit smådjursfest kanske? Någon som vet?


Nu är det åter dags att äta lunch, så
                                              Vi hörs!



1 kommentar:

  1. Vi hadde også det i hagen vår - en hel haug med kongler under et tre. Et stort mysterium! Men det er visstnok en fugl som er konglesamleren. Det er en flaggspett (eller Större Hackspätt som det heter på svensk) som setter konglene i en sprekk i treet for å hakke ut fröene. Når fröene er oppspist, kaster fuglen ned konglen. Etterhvert blir det en hel masse kongler liggende på bakken rundt treet.

    SvaraRadera