lördag 28 maj 2011

Har varit på Odd Mollys & Post Fire Dews utförsäljning av kollektionsprover.

Hej allihop! I fredags var jag i Stockholm för att gå på Odd Mollys & Post Fire Dews utförsäljning av kollektionsprover.


För ett tag sedan fick jag en personlig inbjudan att gå på ovanstående. Naturligtvis åkte jag till Stockholm, dels för att se plaggen och dels för att träffa mina barn.


Det som såldes av kollektionsproverna var från höst 2010 och äldre. Det fanns väldigt mycket att välja på, här kommer lite exempel: Dream Coat, Dream Jacket, Grandmas Coat, Jeansjackor, Kettle Coat, Saga Shimmer dress. Dessutom sjalar, halsdukar, väskor, portmonnä, strumpor, mössor, plyschkläder, handvärmare, klänningar, tunikor, skinnkläder, linnen, toppar. Ja sedan fanns det mycket mycket mer. Det varierar från dag till dag, beroende på vad som packas upp. Jag tycker att denna utförsäljning hade väldigt mycket olika plagg, varje plagg fanns i ett fåtal exemplar, i alla fall när jag och dottern var där. 
Men här visar jag lite som min dotter köpte.




                                Livingloving dress (jag tror den heter så)



Titta vilka vackra broderier, som ett konstverk tycker jag.




Här ser ni närbild på nederdelen med de fina paljetterna.



Magnolia Strap dress, lila. Min dotter har varit på jakt efter just denna färgställning ett tag, och nu har hon den.




                            Här ser ni de vackra paljetterna på klänningen. Ursött.



Så här ser klänningen ut nertill. Allra längst ner sitter en rad med paljetter runt om klänningen. De glittrar jättefint när man rör sig i klänningen.



 Sedan köpte hon denna tröja från herrkollektionen Post Dew Fire. Den köpte hon till sig själv. Riktigt snygg på henne. Jag har inget namn på denna kofta. Kanske någon kan hjälpa mig?



Väldigt fina färger ihop, tycker i alla fall jag. Den fanns i en annan färgställning också. 




Sedan hittade dottern från herrkollektionen waggler mitten, waggler beani och waggler scarf. Fanns i en annan färgställning också. Hon köpte dem till sin pojkvän, men det är meningen att hon kommer att "låna" dem.



Här ser ni en närbild på halsduken. Gosig och säkert varm under vinterdagar.



Odd Molly private boxer. Jättesöta med en fin sprund i sidorna + den obligatoriska molly rosetten, en i var sida.

Titta vad vackert broderat. Jag gillar det.




Här ser ni en närbild av private boxer. Den fina vita spetsen, molly rosetten.


Dessutom köpte hon flera olika slags trosor, linnen, toppar.


I morgon visar jag vad jag köpte av provkollektionen.
                                          Vi hörs!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar