torsdag 5 maj 2011

Humlor på och i Påskliljor

HEJ ALLIHOP. IDAG BLIR DET LITE BILDER PÅ PÅSKLILJOR.


Ja, i dag tänker jag visa mitt konstnärliga fotograferande (fniss). Jag försöker bli bättre och bättre, oftast kommer det tummar och andra fingrar med på bilder när jag fotograferar. Fniss igen.
Jag var ute med vovven Jackie och fick syn på dessa påskliljor som finns utanför huset. Ja, jag har ju sett dem förut, men tänkte att jag skulle nu fotografera dem. Sagt och gjort. Men vad skådar mitt norra öga? (talesätt)


Vad som fångade mitt intresse var humlan, ser ni den? För att ta bilden lade jag mig på alla fyra i gräset och försöka fota. Det var ju inte lätt, för när humlan var i en annan blomma så kom humlan plötsligt ut och surrade och skulle hitta en annan blomma. Jag var ju så nära humlan, så jag fick följa humlans färd med mina ögon och sedan försöka ta bilder när humlan landat på en blomma.


Här en till bild på samma humla. Ska den kanske in i blomman nu då?


Jamen titta, den är inuti påskliljan. Jag försökte ta flera bilder men denna blev den tydligaste. Fast oskarp
Men här var det så att humlan rätt som det är bara flyger ut och jag är väldigt nära den. Så då rycker jag till för att ta bort huvudet mot den. Det är ju så att påskliljans blomma "tittar" ner mot marken och inte rakt upp. Så då tycker jag att det blir svårare att fota. Det skulle ju inte sitta helt fel med lite fototips. Kanske något som fler efterlyser?
Ja, som ni märker skriver jag både i dåtid och nutid. Jag är van att göra så.
Ja, så får det bli. Ska iväg med vännens katt för återbesök hos veterinären.
                                   Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar