onsdag 4 maj 2011

DAGENS ODD MOLLY

Hej på er! Idag är det en underbar dag med strålande sol och havet ligger lugnt och glittrar så fint.


Idag blir det äntligen en bild med lite Molly kläder på mig. Men först lite uppdatering om min väns katt Simba.



 Jag har ju agerat skötare åt en av min väns katter. Tassbandage på, hon skakar av det, tassbandage på igen, skakar av sig. Medicin som smakar Urk ska in i hennes mun, 3 ggr/dag. Tratten på. Tratten av för att dricka vatten, vill inte dricka, in med doseringsspruta med vatten i hennes mun. Vännen har rivsår på händerna. Katten urstark. Återbesök i morgon hos veterinär. Är det någon djurägare som känner igen detta?


Ja nu blir det i alla fall bild på dagens klädsel



Idag har jag på mig Odd Molly light cotton embroidered s/s. Den är så himla skön och användbar tycker jag. Lätt och luftig också.
Denna köpte jag på Odd Mollys provkollektion/utförsäljning för 2 år sedan.
Under har jag mitt linne från Culture och svarta jeans.



Här är en närbild på de vackra broderierna, visst är de fina? Naturligtvis den lilla söta rosetten finns också.



Här är en ännu närmare bild på broderierna. 



Så här ser det ut uppe vid axelpartiet. Denna blus har en väldigt fin passform. Jag har även en i färgen lite lilac (tror jag den heter), en annan helt ny har jag sålt på Tradera. Men de 2 sistnämnda är köpta från webbshop.




Avslutningsvis kommer en bild från en av vovvepromenaderna. Så här ser det ut mot en del av sjöstugorna. 
Jag kan ju nämna att jag skulle ha bloggat tidigare idag, men jag GLÖMDE bort mitt lösenord. Så när jag kom på det så satte jag mig genast vid datorn för att skriva det ni nu har läst.
                                              Vi hörs!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar