söndag 29 maj 2011

ODD MOLLY PROVKOLLEKTION - MINA KÖP + FIN TRÖJA FRÅN DOTTERN

I går skrev jag ju om vad dottern hade köpt för plagg av Odd Mollys provkollektion. I dag är det dags att visa vad jag köpte.
Men först ska jag visa vad jag har köpt av dottern. Hon har haft den hängandes i en av sina garderober, så jag frågade om jag fick köpa den av henne, och det fick jag! 
Jag köpte denna Odd Molly skapelse, men vet inte vad den heter. Kanske någon kan hjälpa mig med ett namn? Den är från kollektionen The art of non sense. Den är jättesöt och värmer säkert bra under svala sommarkvällar.


Så här ser den ut framifrån. Det finns 3 stycken hyskor att knäppa vid bysten.



Jättesöta rosa band vid ärmsluten. Banden är långa så man knyter dem till en rosett på sidan.



Här är baksidan av plagget. Baktill finns det rosa fina bandet som knyts till en rosett. 
Mycket vackert plagg tycker jag. 


Dessa plagg köpte jag när jag var på  Odd Mollys provkollektion i fredags.
Odd Molly alchemistry tunic, rose. Jag har ju sneglat på detta plagg flera gånger men inte köpt det. Jag älskar ju rosa, så när jag hittade den så bestämde jag mig för att köpa den. 



Jag har inte hunnit stryka den, men det är ju gjort i ett nafs bara jag tar fram strykbrädan och strykjärnet. Att jag inte tänkte på det när jag strök andra saker tidigare i dag?



Här är bild på de fina Molly pengarna, sådana gillar jag. Ju fler desto bättre. Kan inte få nog av dem.



                                          Baksidan med fina knytband.



Jättefina ärmslut. Denna blus känns väldigt skön att ha på sig. Kommer nog att bli ett av mina favoritplagg.



Odd Molly darcy purce, powder. Kunde inte motstå denna. Dessutom så är den perfekt för mina slantar, då de inte får plats längre i min plånbok. Ibland får jag så mycket växelpengar tillbaka. Så denna blir perfekt.



                                Så här ser den ut på insidan.



Baksidan av darcy purce. Med den fina Molly rosetten. Jag tycker att den är mycket välsydd. 



Jag köpte även Odd Molly mrs rogers bottom, rouge. Jag har ett par liknande men från en annan kollektion, och eftersom de är så sköna så ville jag ha ett par andra. Dessa provade jag inte, med provkollektioner vet man aldrig hur storlekarna är för ibland stämmer de inte. Så jag chansade, men de passade.



Närbild på den söta spetsen. Bilden visar lite för ljus färg på plagget, men ibland bestämmer min kamera över mig. Så är det bara.


Titta! Molly pengar i slutet av knytbandet. Det gillar jag. 



Odd Molly haight pant, chalk. Jag gillar dem, så användbara och vitt är ju aldrig fel. Gäller att inte spilla mat m.m för jag är en riktig spillfia. Därför har jag undvikit att köpa vita kläder.




                                Närbild på ett av banden med Molly pengen.



Odd Molly blue skirt, lite blue denim. Tyget är väldigt mjukt. Jag såg bara en kjol av denna modell, så den provade jag och köpte den. 

                                           Här ser ni närbild på fint arbete.



                                   En närbild baktill/upptill på kjolen.


              
                                             Så här ser kjolen ut bakifrån.



Odd Molly belt, handpainted, brown. Äntligen är den min. Jag stod och fingrade på bälten  när det var förra provkollektionen, men jag köpte inget. Sedan har jag då och då tänkt på bältet. Nu fanns det ett bälte av denna sort, och det stod mitt namn på det, fniss, så det köpte jag.


                                  Så här står det på insidan av bältet.



Titta vad fint spännet är. Välgjort.



Det finns flera handmålade blommor runt om på bältet. Även de är välgjorda. 


Ja, det var vad jag köpte i Odd Molly väg. Men som jag skrev i går, det fanns hur mycket fint som helst. Fast i få exemplar. Men jag är väldigt nöjd med mina köp. Jag har försökt tänka till vad jag behöver och vad jag vill ha. 
Nu är det dags att gå ut med vovven på en härlig promenad så,
                                                Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar