onsdag 15 juni 2011

Studenter, Hipp Hipp Hurra

Hej allihop. I dag har jag tittat på studenter. Jätteroligt.
Ja i dag springer ortens studenter ut ur gymnasiet. Vädret kunde ha varit bättre. Det regnade ganska mycket under förmiddagen, men lagom till utspringet så kom det bara några få droppar regn.



Det var riktigt roligt att se de glada ungdomarna. Jag försöker att varje år se utspringet. Det är så härligt att se.
Ja, när alla sprungit ut så är det så att i min lilla stad så tågar studenterna från gymnasiet till centrum och går på gågatan och många släktingar och vänner och alla andra tittade på när de tågade fram. Sedan gick tåget runt en av parkerna, ut på en bilväg och tillbaks till skolan.




Denna bil stod parkerad på gatan nedanför gymnasiet. Den skulle några lyckliga studenter susa omkring i efter  studentåget.


Kl 17.00 börjar sedan festligheter i Stadsparken. Scener är uppbyggda och kända artister ska sjunga. Bl. a Petter. Min stad satsar mycket på att det ska vara en drogfri fest i Stadsparken. Jag kommer att gå och lyssna lite grann. Men det hörs nog ända hem till mig ändå. 
                              Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar