lördag 25 juni 2011

MIDSOMMAR

           Jag önskar er alla en fortsatt trevlig Midsommar.




I går var det Midsommarafton och vädret var jättefint. Solen sken och det var varmt ute. Man vet ju aldrig hur vädret kommer att bli på Midsommarafton. Vädret är väl det som alla talade om och undrade hur det skulle bli. Så här fint är det där jag är, ni kanske kan se havet bakom sjöstugan? Om inte så ser ni i alla fall 
landsjömärket.


                                   Jag hade på mig min långklänning från Indiska. 




Så här ser klänningen ut. Klänningen är fodrad med ett innerfoder då yttertyget är jättetunt.



Ja, här har vi då en närbild av mig. Vi ska precis sätta oss och äta lunch. Lunchen varade i 7 timmar! Jaa, ni läste rätt. 7 timmar. Sedan gick vi ner till brottarkojan och campingen. Där var det pilkastning, dans och naturligtvis Midsommarstång. 


Så här ser huset ut från ena gaveln. Ni kanske ser att det står Museum på gaveln?
Det finns ett bruksmuseum och en utställning med tavlor. Tavlorna är till salu om man vill köpa dem. Min vän är konstnär så jag har en hel del fina tavlor hängandes på väggarna. Jag tror att jag tar och visar en av tavlorna. Vänta ett tag så ska jag bara hitta en bild.


Vilken tid det tog att gå igenom mina bilder. Naturligtvis hittade jag inte det jag ville visa. Så det får bli några tavlor som finns på utställningen. 
Nu ska vovven ut på Midsommardagspromenad.


Jackie önskar er alla en trevlig Midsommardag och
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar