söndag 12 juni 2011

DAGENS PLAGG + LITE AV VARJE


Klänning från H&M
I dag är det jättefint väder ute, varmt är det också. Det gillar jag.
Klänningen jag har på mig hittade jag på H&M och jag tycker den är väldigt söt.
Den är ganska urringad så under har jag Odd Molly Plath strap dress.


Vovven skymtar fram bakom mig. Hon gillar att vara med på bild, men jag brukar be henne flytta på sig, men glömde det här. Men vad gör det? Ingenting alls.



Det är jättefina fickor på klänningen. Lite Madicken över plagget. 



Så här ser klänningen ut framifrån. Ibland är det lättare att fota när plagget hänger på en galge än när jag har på mig plagg.

Ja, så här ser då klänningen ut bakifrån. Den  är väldigt luftig och skön att ha på sig.



Ja, här brukar vovven och jag sola, vi har varsin dyna att ligga på! Jag ligger nära skuggan då vovven är en soldyrkare av första klass. Så jag brukar be henne gå in och lägga sig eller lägga sig i skuggan. Men i skuggan ligger hon bara någon minut och sedan är hon tillbaka i solen. Det är ju inte bra för vovvar att vara för mycket i solen. Jag har försökt att ha ett parasoll över henne, men då tittar hon på mig och flyttar sig till solen. Bakom träden till vänster så ligger havet.



Här på vedbotrappen är det skönt att sitta och njuta av vädret. Det brukar stå trädgårdsmöbler framför vedboden, men har inte hunnit (hmm, menar orkat) föra över bilderna från kameran till datorn.



Här ser ni mamma katt som heter Simbalina, men kallas för Simba. Här har hon tydligen lagt sig i en buske för att spana på fåglar. Jag förstår inte riktigt hur hon kom dit. Gör ni? 



Vill ju även visa en bild på fina vovven Jackie. På sin soldyna! Skönt tycker hon.





Ja, här ligger hon i skuggan. Jag har en solstol framför henne och dynan på stolen ger skugga. Jag behöver vara finurlig när det gäller vovven eftersom hon är som jag skrivit tidigare en soldyrkare av första klass.
Lägg märke till bakbenen, hon ligger med benen i kors. Hon brukar även ofta stå med bakbenen i kors.
Nu tänker jag äta lunch och sedan vistas utomhus, i skuggan.
                                              Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar