lördag 30 juli 2011




Min smyckestillverkning.

Hej igen. I dag är det lördag och vädret är vackert. Tänk vad skönt att kunna ha shorts och linne på sig. Det är sommar det. Jag har börjat göra lite smycken och har hittat flera fina pärlor och stenar. Vet ni, det finns hur mycket som helst att handla inom smyckestillverkning. Allt materiel jag använder är nickelfritt eller nickeltestat. 
Ibland använder jag silverdelar såsom lås, mellanpärlor m.m.


Här ovan är ett armband med toggel lås. Som ni vet så tycker jag väldigt mycket om att använda denna sort av lås.




Rosa armband med hjärtsten. Det var mycket pillrigt och det tog lång tid att göra detta armband. Jag har använt dubbel elastisk tråd. Dessa trådar kan gå sönder och då är det bra med två trådar, som är knutna oberoenda av varandra. Snöret som ni ser ovanför hjärtat är bara ett snöre för att binda fast kortet + smyckespåsen.




Armband gjort av halvädelstenen Turkos och mellandelar och pärlhattar, klämpärlor och avslutningsdel. Toggle lås i form av ett hjärta. 
Nu ska jag ut i det vackra vädret så
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar