lördag 16 juli 2011

                        Djurtolk - Djurkommunikation.
Hejsan! I dag är det lördag och ganska varmt ute. Jag ska senare idag sätta mig på vedbodtrappen och läsa en bok som jag lånat på biblioteket.
Jag tänker skriva om Djurkommunikation. Jag är Djurtolk och kommunicerar med djur, stora som små, tama och vilda, även de som finns på andra sidan/Ljussidan. Här är en bild på Samantha Khury som har lärt mig att kommunicera med djur. Samantha Khury bor i  Kalifornien, USA.



Ja, jag har ju alltid trott att djur kan kommunicera men jag har inte fått något tillbaka från dem förutom som  djurägare som ser hur sitt djur t.ex är glad, ledsen,  har ont, trött m.m.
På 1990-talet fick jag möjligheten att åka till Jämtland och lära mig djurkommunikation.
Det är ett av de bästa sakerna jag gjort i mitt liv. Två år i rad åkte jag dit för att lära mig.
När jag gör en djurkommunikation så ber jag ägaren om frågor. 
Jag gör antingen hembesök eller distanskommunikation, avstånd har ingen betydelse.




Oj vilken suddig bild, men jag har inte möjlighet att scanna om fotot nu. Ja här har vi Samantha Khury och hennes man Stanley Ibrao. Jag kan säga att man kommer inte ifrån deras kurser utan att bli berörd/förändrad för livet.Stan är en schaman och ser igenom dig, d.v.s vad vi har i "våra ryggsäckar", hjälper till att hela oss m.m.
Det var många skratt och många tårar som föll.




Att vara djurtolk är att bygga en bro mellan djuret och djurägaren. 
När jag kommunicerar med ett djur så får jag bilder, meningar, ord, djurets känslor och om de har ont någonstans så får jag ont på samma ställe i min egen kropp.
Men jag kan inte säga om det som gör ont är allvarligt eller ej. Jag tror att det inte är meningen att jag ska veta det. 
En djurkommunikation tar ca 45 - 60 minuter, ibland längre. Tiden har ingen betydelse. Det viktigaste är att djuret får förmedla färdigt.



Vid hembesök så går djurägaren och jag igenom vad djuret har förmedlat. Jag lägger inte till någonting eller tar bort någonting av det djuret förmedlat. Etik och moral är A och O för mig. Många djurägare blir väldigt rörda och gråter, då pratar vi om det.


Vid distanskommunikation renskriver jag allting och skickar till djurägaren, antingen via internet eller brev.
Ibland om det är väldigt akut, t.ex avlivningshotad, sjuk, bortsprungen m.m så ringer jag djurägaren så går vi först igenom vad djuret har förmedlat och sedan renskriver jag allting och skickar iväg.


När en djurägare ringer mig och vill att jag ska kommunicera med ett eller flera djur så pratar jag ofta om våra veterinärer. T.ex frågar jag om de ringt/besökt en veterinär. Våra veterinärer är jätteviktiga och har den medicinska kunskapen och lång utbildning. Så ibland ber jag djurägaren återkomma till mig när de ringt och/eller pratat med en veterinär. 


Jag kommer att skriva mer om Djurkommunikation - Djurtolk. Jag kommer att berätta om olika djurkommunikationer, både glada och ledsamma, hur det är att vara djurtolk, sjuka djur, dags att låta djuret få somna in, problembeteende, problemlösning, vad de vilda djuren ofta förmedlar,  m.m Att få hjälpa djuren och deras ev. ägare ligger mig väldigt varmt om hjärtat.
                                                  Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar