torsdag 21 juli 2011

TROLLHAREN - MUMS FILIBABBA, SÄGER JAG BARA

Hej allihop! I dag är det ganska bra väder med pyttelite regn.
                                           Men i förrgår var det kalasväder.
I förrgår fick vi besök av Anna-Lena med vovve. Vi bestämde oss för att äta lunch på Axmar Brygga


                                                                           
 Man kan ta båten dit om man vill. De har jättelyxig och god mat. Det är en fantastisk natur däromkring. Min vän känner ägaren, och det är ju alltid trevligt med pratstunder.
Vi fick tips dagen innan lunchen att Trollharen Fisk hade fiskbuffé och annat gott att äta. Jag vet ju att de har servering sedan flera år, men buffén är nytt.
Så vi bestämde oss för att äta fiskbuffé på TROLLHARENS FISK. Där har man länge kunnat köpa olika slags tillagade fiskar, såser m.m. Det är väldigt populärt och en del fisksorter går åt som "smör i solsken". Det tar slut superfort.
Ja, vi åkte dit med bilen och inte med båten. Tänk er en buffé för 200 kronor/person med dryck, kaffe och mumsig kaka (jag hoppade över kakan och åt lite mer fisk istället).




Så här ser det ut vid Trollharen. Om man går vägen rakt fram så kommer du till det vackra havet och så här ser det ut.




Trollharen är ett gammalt fiskeläge. Jag tycker så mycket om att vara här. Det är så rofyllt.
Ja, tillbaka till vad vi åt: Pepparlax, olika slags strömmingar, pepparlax med örter och vitlök, räkor, makrill, såser, sallad, potatis m.m. Otroligt gott. Den lunchen kommer alltid att finnas som ett trevligt minne av en lunch.




Här ser ni min första tallrik med gotteligottgott. Mums säger jag bara.



Naturligtvis gick jag in i affären och pratade lite med ägaren. Min vän känner även honom. Min vän verkar känna de flesta. Ja, bilden visar ju inte ägaren (fniss), han syns lite längre ner i detta inlägg.




Jaha, här har vi små desserter, som är jättestora. Det finns även baguetter med fisk och laxröra att äta. Så man behöver inte ta buffé om man inte vill.




Här är ägaren till Trollharen Fisk, han heter Lars-Ove Flodberg. Han har varit fiskare i hela sitt liv och startade upp denna fina fiskbutik. Ser ni medaljen som hänger på tavlan? Han är Svensk Mästare för sin lökströmming - mathantverk. 
Ja, sista bilden från Trollharen kommer här nedanför, bara måste ta med den, så varsågod




Titta! Björnbajs! Kortet är taget bara en liten liten bit från Trollarens Fisk. Som ni ser så var det gott om blåbär för björnen. När jag är ute i skogen med vovven så tittar jag efter björn, älg, lodjur. Men har inte sett mer än älg. Men jag har ätit björnbullar. 
                                                      Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar