onsdag 27 juli 2011

DAGENS ICKE ODD MOLLY + AJ, MIN LÄNDRYGG OCH HÖFT.

                                   Hej igen på er alla!
Det har gått ett par dagar sedan det hemska hände i Norge, och jag har tänkt väldigt mycket på de omkomna, deras anhöriga och de som är skadade. Det är först i dag som jag tycker det är OK att göra ett inlägg.


I dag har jag på mig shorts, vitt linne och en skön lila top. Att jag har ett linne under beror på att jag tycker att topen är lite för urringad.




                              Dessutom har jag på mig ett egenhändigt gjort armband.




Så här ser det ut lite närmare, det är gjort av bl.a halvädelstenen Turkos. Och på nästa bild ser ni armbandet på ännu närmare håll.




               Jag har använt Toggle lås för jag tycker väldigt mycket om den stilen av lås. 


                                                Aj!
I dag har jag ont i min ländrygg och höft. Jag brukar få ont där ibland.  Det gör förfärligt ont. Så innan hundpromenaden så tog jag min massagedyna och det hjälpte. För stunden. För när vovven och jag var ute och gick så började det göra väldigt ont. När jag kom hem så tog jag en  värktablett och sedan lade jag mig i sängen och lyssnade på ett av mina avslappningsband. Jaha, då började det värka i kroppen, den värken brukar komma ibland, och värken vandrar då runt i hela kroppen och det gör också ont. Jaha, tänkte jag, jag får väl ta fler värktabletter  mot det också när jag lyssnat klart på CD-skivan. Men värken som vandrade runt blev lindrigare så det blev inga fler tabletter.  




Ja riktigt ont gör det i rygg/höft. Men i stället för skruvstäd som bilden visar så känns det som om man sticker in vassa köttknivar i rygg/höft och vrider om dem hela tiden. Då förstår ni hur det känns. Men det onda är bättre nu, jag får se hur länge det sitter i. Som värst har jag haft det i 14 dagar. Men i regel varar det några dagar. 


Ja, det var ju meningen att jag skulle äta en härlig clementin när skrev detta. Men märkligt frukt.



Himmel vilket hårt skal, som ett apelsinskal. Här ovan ser ni min clementin. Den förblev oskalad och jag får ta i tu med den senare under dagen. Jag var ju lite hungrig innan jag satte mig vid datorn, så nu tänker jag laga lunch.
Vi hörs!


3 kommentarer:

  1. Usch med sådan värk..jag vet hur det kan vara! ( eller är rättare sagt!) I vilket fall som helst är det mkt jobbigt när det inte går över.. Hoppas det inte blir långvarigt för dig! Finns ju massor av orsaker det kan bero på..
    Ha en skön eftermiddagvo kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint armband och så synd med din värk..hoppas att det går över snabbt.

    kramar och trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. Tack Annelie och Lingonberrie för fina ord. Ryggen är mycket bättre :)
    Jag verkligen gillar armbandet.

    SvaraRadera