fredag 22 juli 2011


VAKNADE 07.30 AV ATT DET BANKADE PÅ VÄGGEN.

Just nu öser regnet ner och jag hör åskan på långt håll, så det får bli ett kort inlägg då åskan är mycket kraftfull i detta område. Jag tänker på de som ska springa O-ringen, de tältar eller har husvagn/husbil i Mohed. O-ringen håller på i 6 dagar (har jag för mig + en vilodag). Jag hoppas att de får solsken. 


Ja, jag vaknade 07.30 av att det bankade på ytterväggen. Jag undrade vad det var, tills jag kom på, javisst ja min vän ska ju måla sista husväggen på huset. Men först behövs det slås i de spikar i bräderna som har krupit ut ur träet. Så det var det han höll på med.



Så här ser det ut när ställningen är på plats. En del av plankorna ska bytas och husväggen ska målas.  Sedan är det "bara" finjusteringar" kvar, som att via en skylift göra de sista arbetena runt hela huset.






Det blev lite materiel över så killarna från fabriken kom idag och hämtade det, då de säkert behövs på något annat ställe. 


                                           Vovve vaktar grisöra.
Vill bara visa en bild på vår hund Jackie. Jackie fick ett grisöra av snälla Anna-Lena. Vovven brukar gömma sina godsaker först och hon tänkte gömma i sängen, men hon bestämde sig för att gnaga lite ändå. När hon ätit halva örat så tog jag bort det för jag tyckte att hon kunde få resten en annan dag. Jag lade grisörat på en fönsterbräda.
Vovven visste ju precis var jag lagt det, men jag sade att hon får det en annan dag.




Ja, hon bestämde sig för att sitta på allt detta och vakta örat, men blev trött efter ett tag och bestämde sig för att sova lite. Visst är det gulligt? Vi älskar henne så mycket. Förresten, Jackie fyller 14 år den 10:e augusti.
                                            Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar