lördag 9 juli 2011

BRANDLARMET GICK, INGEN FARA

              Hej hej. I dag är det vackert väder.
Jag tycker väldigt mycket om sommaren, men jag gillar alla årstider nästan lika mycket. Jag hoppas att ni passar på att vara utomhus när det är soligt ute.
Tänkte berätta om mitt brandlarm som gick i går eftermiddag.
Jag hade varit i min Baden Baden stol och det var dags att duscha innan vovven och jag skulle gå ut.
                                                   Jag hoppar in i duschen.



Jag håller på att skölja ur en hårinpackning och vad händer då? Brandlarmet tjuter, och inte tyst, det närmare skriker ut sitt ljud. Vovven står i hallen där brandlarmet finns.
Vad jag hoppade till. Tjuter, tjuter, tjuter. Lödder på hela mig. Ut ur duschen, tog med en handduk för jag tänkte vad händer om jag stoppar dit mina blöta händer på brandlarmet?
Säger till vovven att gå undan för hon står nästan rakt under alarmet. Sedan in i köket hämta en stol, upp på stolen. Försöker stänga av larmet med hjälp av handduken, det går inte. Det tjuter, tjuter, ylar och tjuter ännu mer. Mina öron! 
Jaha, måste ta ner brandlarmet, använder handduken. Får ner larmet försöker stänga av det, går inte. Ahhh.
Jag försöker torka mina händer och sedan petar ut batteriet ur larmapparaten. Det var ganska läskigt. Äntligen, tystnad. Så skönt.
Det har varit lite glapp mellan batteriet och polerna och jag hade tidigare stadgat upp batteriet med tjocka wellpappbitar. Kanske inte så himla smart när jag tänker efter.
Så nu har jag kastat brandlarmet och ska köpa nytt.
Visste ni att man får kasta brandlarm i vanliga soperna fast brandlarmet innehåller radioaktiva komponenter?
                                                           Konstigt tycker jag.
                                                            Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar