torsdag 7 juli 2011

LITEN BILRUNDA SOM TOG LÅÅÅNG TID

                        Hej igen allihop! Nästan frisk nu.
Ja, äntligen ser jag slutet på denna förkylning. Skönt, och jag känner mig som katten Gustav.




Idag tänkte jag berätta lite om den lilla bilrundan min vän och jag gjorde förra veckan. Vi skulle åka småvägar till Delsbo, och råkade ut för 3 stycken vägarbeten. Det betydde att det gick inte att fortsätta åka utan vi fick vända och så tog vi en annan liten väg, där var då ett av vägarbetena. Fick vända igen, ny liten väg, nytt vägarbete. Till slut åkte vi tillbaka för att komma ut på motorvägen mot Enånger. 
Vet ni, på 2 timmar och 20 minuter hade vi kommit 3 1/2 mil + spenderat en massa mil.
Nåväl. Vi stannade till vid Delsbo och fikade lite efter strapatserna. 




Jag kan ju säga att kaffet smakade jättegott. Vi hade tagit med oss mumsiga smörgåsar och kaffet var i en termos. Vovven fick rasta lite och sedan bar det vidare till Järvsö.
Vad hände då på vägen dit, jo, efter att ha åkt ett bra tag så var det, ja just det, ett vägarbete. Det fjärde på vår resa och det gick inte att fortsätta på den vägen. Vända. Ta en annan väg. Så kan det gå om man vill åka på småvägarna här uppe. Man skyltar inte så mycket om vägarbeten, och finns det skyltar så är de så diskret placerade så att man missar dem. 



                          Ja, här är en bild från bilfönstret. Här var vägen riktigt bra.
Järvsö är en otroligt vacker liten by. Så roligt att se alla turister. En del var på väg till Lill Babs café. Bilden är på hennes museum, jag tror det kallas för det. 




Efter Järvsö så var det dags att åka till Orbaden. Där finns en helt fantastiska sandstrand som är hur lång som helst.
För att komma till stranden måste man gå i många många trappor då det är en stor nivåskillnad, som ett stup nästan.
Jag gick aldrig ner dit, för jag skulle behöva bära vovven och trappstegen var jättebranta. Dessutom kändes det bättre att försöka hitta skugga till vovven. Så här kommer en lånad bild på stranden i Orbaden.



Har ni sett, vilken strand säger jag bara!

I dag är det jättefint väder så nu tänker jag inte sitta vid datorn längre utan ta vara på dagen.
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar