söndag 3 juli 2011

SKEBOKVARNSVÄGEN 179 - HÖGDALEN

Ja, där är jag uppvuxen. Husen är byggda kring s.k gårdar, dvs på gården fanns det gungor, sandlåda, lekberg m.m.. Vi var många barn som lekte kull, hoppade hopprep och twistband.
Det fanns även en portvakt på vår gård. Han var inte snäll, klassiskt förr. Man fick inte rita upp hopphagar på asfalt, man fick inte spela olika slags bollspel på gården, men det gjorde vi i alla fall. 
Här är en karta över Högdalen, den röda pricken visar Högdalens kyrka.



Så här ser huset ut där jag bodde tills jag flyttade hemifrån  SKEBOKVARNSVÄGEN 179
Lilla bilden som visas när ni klickat på Skebokvarnsvägen 179 är granngården, men den stora bilden är precis där jag bodde.


Jag vet att det är en hel del som undrar. Ja, Joakim Thåström bodde på gården nedanför mig. 
Ja, vi gick i samma klass i gymnasiet. Ja, jag har klassfoton.  Jag kommer inte att skriva mer om honom, bara så ni vet.
                                               Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar