lördag 17 september 2011

STÖTTAR JAG UPP MITT INNERTAK, ELLER VAD HÄNDER?

                                         Hej hej på er.
Oj, redan helg! Ännu en snabb vecka har gått. Känns som tiden springer iväg, undrar om den har bråttom till någonting? (fniss). Jag önskar er alla en skön och behaglig helg och försök göra helgen till dagar ni njuter av.
Ja, jag vet. Kanske en yttervägg behöver målas, städning av boendet, kanske lite garderobsrensning. 
Jag lade ut nedanstående bild på Facebook och en vän till mig frågade: "Vad händer? Håller du på att stötta upp taket".
Oj, vad jag skrattade åt den kommentaren. Nu är ju bilden lite mörk, men ni ser ju ändå, eller hur?
Det är så här: En elementkran har droppat små små små små droppar och parkettplankorna (heter det så?) har böjt/krummat sig och även lossnat. Så vips kom en hantverkare hit o mätte, sågade, limmade och satte stöttor för att parkettplankorna skulle fixera sig. 


Aj aj aj, nu ljuger jag. Hantverkaren kom inte i ett nafs. För jag ringde i juli månad. Hantverkaren var sjuk och sedan var det dags för hans semester. Hmm, men, äntligen, i förrgår och i går var han här. 




Ja, så här ser det ut på golvet. Nu är det bara en stötta kvar då en av parkettplankorna inte hade fixerat sig. Så, nästa vecka kommer den trevlige hantverkaren och tar bort stöttan som är kvar. Sedan ska han slipa och lacka parketten och så blir det som nytt. 
Näe, nu skingras molnen och jag bestämmer mig för att gå ut så,
                                                        Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar