söndag 25 september 2011

KONSTIGA FÖRKLARINGAR PÅ KLIPPTA LABELS PÅ ODD MOLLY + LAGT UT ODD MOLLY PÅ TRADERA

              HEJ IGEN, OCH TREVLIG SÖNDAG PÅ ER.
Jag har lagt ut en del Odd Molly plagg på  TRADERA  och jag kommer att lägga ut mer efterhand. Förhoppningsvis lägger jag ut lite fler i eftermiddag/kväll. 
                                               Så, dessa plagg ligger ute nu

                                       Odd Molly blues skirt, ny, endast provad

                                       Odd Molly kofta från en äldre kolllektion

                                        Odd Molly kofta,skön och gosig

                                       Odd Molly rib jersey under. Helt nya

                                       Odd Molly smalville f/less gloves. Helt nya

                                Odd Molly tunic från kollektionen burn baby burn

                                                    Odd Molly tunic

         Varför konstiga förklaringar på Tradera om att labeln är klippt                                     på Odd Molly plagg?

Jag har en egen teori om varför en del skriver konstiga förklaringar för att labeln är klippt eller borttagen på Odd Molly plagg när de läggs ut på Tradera . 
Jag har läst allt i från att man råkat klippa i labeln när man skulle ta bort prislapp, att man tagit bort labeln för den var i vägen. Om jag själv skulle lägga ut ett Odd Molly plagg med hack i labeln så skulle jag skriva det och även tala om varför o ev. fel på plagget.


När jag är bjuden till Odd Mollys provkollektion resp utförsäljning så finns det en del plagg med klipp/hack i labeln och det beror på att det är returvaror. Det kan vara allt i från att knapp saknas, plagget är trasigt, en tråd har gått upp, en fläck m.m. 
Men ofta är det också att jag inte kan se något som helst fel med ett plagg. Eller så har jag missat det.
Här nedan visar jag er två plagg som jag köpt på Odd Mollys provkollektion/utförsäljning. Bägge har ett klipp/hack i labeln.

På detta plagg kan jag inte hitta något fel. Kanske det är tygkvaliten eller något annat som inte är bra. Jag har kortat av plagget då det var för långt för mig. Bilden blev lite mörk då jag fotade den på kvällen i går.

                  Så här ser labeln ut. För mig spelar det ingen roll, plagget är ju helt enligt min mening.

Här är mitt andra Odd Molly plagg med hack i labeln. Det var en tråd som hade repat upp sig en bit.

                                Så här ser hacket ut i detta plagg.

Det var på detta broderi som tråden hade repat upp sig. Så jag fixade till det och jag tycker att det blev riktigt bra. Vad tycker ni?
Nu ska jag inte säga att alla säljare på Tradera talar osanning angående hack/klipp i labeln. Men det är bättre att tala sanning och berätta om det är något på plagget som är fel. Eller hur?
                                                   Vi hörs!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar