fredag 16 september 2011

DAGENS ODD MOLLY + SVINDYR HUVUDSALLAD

                                          Hej allihop!
Oj vad veckorna springer fram, det är ju redan fredag igen. Förhoppningsvis så blir det soligt på lördag. Det gillar jag. Dagens klädsel är mina solglasögon av märket Polaroid, min jättesköna röda skinnjacka av märket Cappuccini , Odd Molly light cotton embroidered s/s och jeansen kommer från Lindex. Bilden blev lite suddig, men tog bara en bild med kameran, så den får duga.


Min skinnjacka är varm på hösten och sval på sommaren = perfekt jacka. Ja här nedanför skulle det vara en närbild på OM blusen, men det gick inte att vända bilden (den var upp och ner), så ni får tänka er bilden i stället.


                                            Min svindyra huvudsallad
I går handlade jag lite, med betoning på lite matvaror, innehållande bl.a. en huvudsallad. Jag betalade men tyckte att detta blev ju väldigt dyrt. Så då tänkte jag att jag borde nog se över mina matkostnader.


En ganska normaltstor huvudsallad, håller ni med mig? Bra. Jag tittade på kvittot i affären och upptäckte att kilopriset var satt till 999:- (niohundranittionio kronor). Alltså denna normalstora huvudsallad kostade mig ca 134:-. Det kändes väldigt bra att att få tillbaka 124:- av kassörskan, för det var styckpris 9:90 på huvudsalladen. Så, då behöver jag inte se över mina matinköp. Mycket bra. Undrar bara hur många andra som får köpa svindyra salladshuvuden. Jag kan bara hoppas att kassörskan meddelar den berörda butiksanställde så att priset ändras. 
                                   Ska nu ut och åter göra min lilla stad osäker.
                                                       Vi hörs!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar