söndag 11 september 2011

DAGENS ICKE ODD MOLLY + TÄNK PÅ DE SOM MIST SITT/SINA LIV


                               Jag önskar er alla en skön söndag.
I dag ska jag bara mysa och ha det skönt hemma. Kanske sticka lite på min blivande rosa halsduk. Den är så mjuk och garnet är ett mohairgarn. Jag använder grova stickor, nr 15, kallar dem för bautastickor (säger inte Asterix eller Obelix bauta....., jag har för mig det). Vad jag menar med det är att stickorna är enormt tjocka. Ni ska inte tro att det är lättare att sticka med stora stickor, näedå, jag har lagt in ett effektgarn också, så det är två trådar att hålla reda på. Knepigt värre. Ni ska så småningom få se hur den ser ut. 
Här har jag på mig en klänning från  LINIZ. Det är ett Love Forever plagg, Catrin Dress i light rose. Den är slutsåld, men ni kan se klänningen hos Liniz, fast i en annan färg. Under klänningen har jag en underklänning av märket by Ti Mo, koftan är från H&M.

      Jag tycker om kläder med spets, och den här klänningen har ganska mycket spets.

Här är en närbild av klänningen. Den har söta knappar, spets vid ärmarna (syns bara lite grann) och spets runt halslinningen. Knytband i midjan så du kan reglera hur den ska sitta. Under klänningen skymtar underklänningen från by Ti Mo fram. Den har söta små knappar framtill.  

Bild på nederdelen av Love Forever klänningen. Så söt med spetsen nertill. Skorna har jag fått av min dotter. 

Ja, så här ser by Ti Mo underklänningen ut. Det går nog att ha den även som en klänning, men man behöver ha någonting under den då den är lite genomskinlig. Men söt är den, eller hur?

                                                  Närbild på de fina knapparna.

                                         Se, så söt spets det är på underklänningen. 

         På by Ti Mo plaggen så finns det fina hjärtan. Och hjärtan tycker jag om. Gärna många.

   Jag vill nu skänka tankar till de som mist nära och kära, vänner, bekanta och obekanta.
Bilden är lånad. Visst är den vacker? 
Det känns så meningslöst att människor ska få avsluta sina liv av misstag. Så jag vill passa på att skänka många många tankar till de som är drabbade och deras anhöriga. En facebook-vän i USA skrev tidigt i morse att en av hennes vänninors man hade omkommit i en bilolycka nu i natt.
Det får mig att tänka på att min son och hans medpassagerare hade änglavakt, ja verkligen änglavakt i vintras. Bilen hamnade på en isfläck och bilen voltade runt och hamnade i diket. Alla överlevde. Bilen totaldemolerad, glassplitter, snö inuti hela bilen. Det var bra att det var en stor bil han körde.Jag är så tacksam att de överlevde utan skador. Så ta hand om era nära och kära, för man vet inte vad som händer härnäst.

                                                  Bilden är lånad.
Jag hoppas att ni får en skön söndag och gör det bästa av dagen. Det betyder att man gör så gott man kan i denna stund. Om det senare visar sig att det var lite tokigt sagt/gjort, tänk då på att "jag gjorde det bästa jag kunde just då.  Det är så lätt att vara efterklok. Men jag tror att alla försöker göra det bästa av denna stund, hur än stunden utformar sig. Vi alla är unika på vår Jord, och alla är lika mycket värda. Ta vara på ditt liv.
                                                   Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar