söndag 21 augusti 2011

ÖHH, KRÄFTOR

                                         Hej allihop!
Det var kräftskiva här förra lördagen. Jag hade inte möjlighet att vara med på den. Tur var ju det. För jag gillar inte kräftor. Tycker du om kräftor? Hur många brukar du då äta?


Förr var det inga problem för mig att äta kräftor. Meeen, jag tycker de ser ut som spindlar underifrån. OCH, spindlar gillar jag inte. Bara de små röda lyckospindlarna och några andra söta småspindlar. Meeen, de där lurviga, stora med ludna ben. Usch. Även läskigt med spindlar med långa långa smala ben.
Ja, kräftfesten avlöpte utan missöden, och kräftskalen kastades i påse i soptunnan. Vet ni, vad som händer med skalen då?




Jamen, precis. Det kommer en massa äckliga vita maskar som kryllar omkring i soptunnan och innanför locket på tunnan. För att vara mer human så visar jag en bild på en söt tecknad mask. Vilken tur att soptunnan tömdes 1 vecka senare. Jäck, vad äckligt.
I dag ska solen titta fram och då blir det jag som sitter på vedbotrappen och njuter.
                                                       Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar