torsdag 18 augusti 2011

DJURTOLK - DJURKOMMUNIKATION

                                            Hej på er! 
I dag är det behaglig temperatur ute. Jag ska plocka lite från hallonbuskarna  och smaska på lite goda hallon idag. Jag tycker om att ta till vara på naturens godis. Jag ska försöka plocka bär lite oftare än vad jag gör nu.


I måndags ringde en djurägare och frågade om jag kunde kommunicera med deras katt som försvann i söndags. Jag hade ingen möjlighet att göra djurkommunikationen på måndagen utan  jag gjorde en djurkommunikation med katten i tisdags. Det första bortsprungna djur/försvunna djur brukar förmedla är om de är i livet eller inte. Eftersom det finns ett liv efter detta, så brukar jag alltid innan djurkommunikationen fråga ägaren om de vill att jag ska kommunicera med djuret även om det finns på andra sidan/Ljussidan, och de flesta säger ja. Om djuret inte finns i detta liv så får jag reda på hur djuret har dött, m.m.


Katten fick beskriva hur det såg ut i området där den var. Sedan ritade jag upp 3 olika kartor som djuret visade mig. Vi kommunicerade även varför katten försvann, vad var det som hände. En djurkommunikation tar ca 45 min - 1 timme. Djurägaren ringde upp mig senare på dagen och jag läste upp allt som katten hade förmedlat. Med hjälp av vad djuret förmedlade och kartorna så hittade matte och husse sin älskade katt sittandes 12 meter upp i en tall. De blev överlyckliga och jag blev så glad att deras katt är hemma hos dem igen.


Jag gjorde även en till djurkommunikation när katten var hemma. Vi kommunicerade om hur katten mådde, dels fysiskt och psykiskt. Vi kommunicerade också om ett problembeteende och jag gjorde en problemlösning åt katten och dess ägare. Dessutom tog jag kontakt med deras tre övriga katter för att de skulle få ge sin syn på den f.d försvunna katten. Jag tycker att det är viktigt att även kommunicera med djurägarnas övriga djur, för ibland behöver de förklaringar eller kan berätta något om det försvunna/bortsprungna djuret.


Min önskan, intuition och kärlek till djuren är mina verktyg vid djurkommunikation. Alla kan kommunicera med djuren. Vi människor är inte här för att förändra Moder Naturs värld, utan för att lära av den. Djuren, tama som vilda, stora som små, är här för att lära oss hur vi ska leva: Att vara i ögonblicket, Att leva helt utan fruktan och att Älska utan förbehåll.
                                                       Vi hörs!



2 kommentarer:

  1. Spännande, lägger till dig i favoriter! Jag brukar också prata lite med djur men har varit för splittrad på sistone.
    Pratade faktiskt med en havande lejonhona på Borås djurpark där jag fick komma bakom kulisserna i samband med en kurs i kattetologi.

    Det värsta för djurägare är nog att inte veta vad som hänt. Grannens barn t ex sörjer sin katt som man bara antar är ihjälkörd; de har inte ens letat...

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig, att det värsta är nog att inte veta vad som hänt med sitt djur. Vad roligt att få se en lejonhona. Det är väldigt vackra och ståtliga djur.

    SvaraRadera