onsdag 10 augusti 2011

FÖDELSEDAG

           I DAG FYLLER VÅR VOVVE JACKIE 14 ÅR.


Det firas med en äppelkaka och vaniljsås. Mums filibabba. Jackie är av rasen Jack Russel och är en väldigt livlig och skojfrisk vovve. Ja, det blev lite paket på förmiddagen som hon öppnade med hjälp av mig.


Ett rosa och ett lila paket. Perfekt. Jackie ääälskar att öppna paket, även om det inte är till henne, men i dag är det hennes Stora Dag.


Matte, ska jag öppna dem nu? Eller ska du ta fler kort innan jag öppnar?



Nähä, inga fler kort då tar jag och börjar öppna dessa paket. De luktar väldigt gott om dem. I ett av paketen låg ett pipdjur och i det andra paketet låg mumsiga långa hundgodis. Jaa, de är faktiskt väldigt avlånga. Jackie fick äta ett av de långa hundgodisarna (heter det så)? 
Sedan gick vi och hälsade på syster med personal och jag bjöd då på äppelkaka och vaniljsås. Det uppskattades väldigt mycket. Jag får gärna komma med mer hembakat till dem, helst varje dag. Sedan fick Jackie ett paket av Josefin.




I paketet låg denna söta elefant. Riktigt mjuk och fin. Gäller bara att hålla uppsikt när Jackie leker med den. Så ingenting försvinner ner i halsen. Det vore ju dumt.
Ja, sedan gick vi hem och vad hittade vi i brevlådan? Två burkar hundmat från någon. Jag vet inte ännu vem Jackie fått dem av, men det lär jag väl få veta tids nog.
Näe, nu ska jag fika och äta persikoglass, hallonsås och vaniljglass. Jackie ska få lite också.
                                                           Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar