måndag 2 juli 2012

I LÖRDAGS VAR JAG I TRÖNÖ

                                                Hej allihop! 

Tänk vad fort veckorna går. Det har redan blivit juli månad. Har längtat länge efter sommaren, med alla dess vackra blommor, fjärilar, fåglar m.m.

Nu i helgen åkte jag och några vänner till Trönö, som ligger i Hälsingland. 

Eftersom jag bor i Hälsingland så gick resan väldigt snabbt. På marknaden kunde man köpa släpvagnar, trailer, fårskinn, aloe vera, hemmagjord sylt och marmelad + en massa annat. 

Man kunde få pröva på att skjuta pilbåge, kasta yxa, skjuta med luftgevär.

Trönö har två stycken kyrkor, en gammal och en ny. Här ser ni den gamla kyrkan, liten och jättefin. Eller hur? Jag gillar den väldigt mycket.


Vädret var perfekt denna dag. Varmt, soligt och härligt. På Trönö marknad lyssnade vi på ett band som spelade. De var väldigt bra, riktig poppig folkmusik.

Här kommer en bild på Trönö nya kyrka.



Denna kyrka påminner väldigt mycket om kyrkorna i England. Jag tycker att den gamla kyrkan är mycket finare än den nya. Vad tycker ni?

Ok, dags att avsluta detta inlägg då jag har en del saker att göra innan det är dags att göra kväll. Jag ska packa lite lunch och middags mat för i morgon då jag ska i väg och sola tvätta bilen. På kvällen har jag ett möte och efter det blir det kaffe och goda bakverk i en stuga.

                                                     Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar